26 Apr

Svenska kriminalistföreningen bjuder i samband med årsmötet in till ett samtal om svensk narkotikapolitik. I samtalet deltar statssekreteraren vid Socialdepartementet Agneta Karlsson, direktören för Centralförbundet för alkohol- och narkotikaupplysning Håkan Leifman och författaren och journalisten Magnus Linton. Utifrån sina olika roller kommer de att presentera och diskutera den svenska narkotikapolitiken. Hur ser den svenska narkotikapolitiken ut och vilka principer grundar den sig på? Är politiken baserad på kunskap? Är den rationell? Och hur förhåller sig den svenska narkotikapolitiken till narkotikapolitik i andra delar av världen? Moderator är f.d. justitierådet Sten Heckscher. Det kommer även finnas utrymme för publiken att ställa frågor.

Föreningens medlemmar hälsas välkomna till årsmöte onsdagen den 26 april 2017. Mötet börjar kl. 18.00 och hålls i Rosenbads konferenscenter (ingång från Drottning­gatan 5). Omkring kl. 19.30 avrundas kvällen med eftersits. Föreningen bjuder på enklare förtäring. Dryck kommer att finnas till för­säljning.

Anmäl ditt deltagande via e-post till sekreterare@kriminalistforeningen.se senast torsdagen den 20 april. Ange särskilt om du vill delta i eftersitsen.