16 Nov

Till höstmötet välkomnar Kriminalistföreningen generaldirektören vid Kriminalvården Nils Öberg och frivårdsdirektören och chefen för avdelningen för frivård vid Kriminalvården Lennart Palmgren. Temat för kvällen är frivårdens utmaningar och möjligheter.

Efter en inledning av Nils Öberg och Lennart Palmgren blir det ett samtal om frivård där även hovrättspresidenten Fredrik Wersäll och generaldirektören vid Brottsoffermyndigheten Annika Öster deltar. Moderator är f.d. justitierådet Sten Heckscher. Mot slutet av samtalet kommer det att öppnas upp för frågor.

Föreningens medlemmar hälsas välkomna till höstmöte onsdagen den 16 november 2016 kl. 18.00. Mötet hålls i Rosenbads konferenscenter (ingång från Drottninggatan 5). Föreningen bjuder efter mötet på lite enklare förtäring. Dryck kommer att finnas till försäljning.

Anmäl ditt deltagande via e-post till sekreterare@kriminalistforeningen.se senast fredagen den 11 november.