06 Okt

Till höstmötet hälsar vi välkommen justitie- och migra­tionsminister Morgan Johansson (S). Temat för kvällen är regeringens kriminalpolitik. Utmaningarna är många, men vilka är svaren? Vad vill regeringen med kriminalpolitiken? Har vi en annan politik i dag än den som fördes under den förra regeringen?

Efter en kort inledning av Morgan Johansson blir det ett samtal om politikens innehåll mellan honom och vice riksåklagaren Kerstin Skarp och f.d. justitierådet Sten Heckscher. Mot slutet av samtalet kommer det att öppnas upp för frågor.

Mötet börjar kl.18.15 och hålls i Vita matsalen i Rosenbad, ingång från Drottninggatan 5. Föreningen bjuder före mötet på lite enklare förtäring. Dryck kommer att finnas till försäljning. Baren är öppen från kl. 17.45. Kom gärna i god tid om du vill handla.

Arrangemanget, som är öppet för medlemmar, är kostnadsfritt. Du måste dock anmäla dig i förväg och om möjligt avboka din plats om du får förhinder att delta. Anmäl dig till sekreteraren senast fredagen den 2 oktober via e-post sekreterare@kriminalistforeningen.se.