18 Feb

Svenska Kriminalistföreningens Vårvinterpub 2014

Föreningens medlemmar hälsas välkomna till vårvinterpub tisdagen den 18 februari 2014 på restaurang Haga Deli (källarlokalen), Hagagatan 18 i Stockholm. Programmet börjar klockan 18.00. Det finns möjlighet att dessförinnan köpa dryck i baren. Föreningen bjuder på lättare förtäring.

Varför skjuter man i Göteborg?

Facit för skottlossningarna i Göteborg 2013 blev 56 skjutningar. Åtta människor har fått sätta livet till vid dessa händelser och 31 har skottskadats enligt polisens egen statistik.

Klas Friberg, länspolismästare i Västra Götaland, och Sven Alhbin, chef för länskriminalpolisen i Västra Götaland, ger oss en bild av händel­serna och deras orsaker samt av polisens arbete för att stävja våldet i Göteborg. Vidare kommer de bl.a. att visa på de problem som samhället möter i samband med konflikter mellan kriminella grupperingar och beröra arbetet med att minska mängden skjutvapen i dessa kretsar.

Anmäl ditt deltagande till föreningens sekreterare Christer Lundh på senast fredagen den 14 februari. Antalet platser är begränsat. Tidig anmälan ger företräde.

Välkommen!