30 Jan

Vid kriminalistföreningens första sammankomst för året kommer tidsbestämning av livstidsstraff att diskuteras. Hur går tidsbestämningen till i praktiken? Vilka faktorer tar rätten hänsyn till? Är det möjligt att göra korrekta riskbedömningar av återfall? Och hur går det för dem som har släppts fria efter livstidsstraff? Deltar gör lagmannen Björn Lindén vid Örebro tingsrätt och Marianne Kristiansson, adjungerad professor samt avdelningschef och överläkare vid Rättsmedicinalverket.

Föreningens medlemmar hälsas välkomna till vinterpub tisdagen den 30 januari 2018 på restaurang Haga Deli, Hagagatan 18 i Stockholm. Programmet börjar klockan 18.00. Det finns möjlighet att dessförinnan köpa dryck i baren. Föreningen bjuder på lättare förtäring.

Anmäl ditt deltagande via e-post till sekreterare@kriminalistforeningen.se senast fredagen den 26 januari. Antalet platser är begränsat. Tidig anmälan ger företräde.